І так, основне, що мене спонукало вивчати, а потім написати про авторське право та життя людей нет-бібліотек - це лист одного з власників специфічної нет-бібліотеки (викладаю його майже весь, без змін, із згоди автора; - доречі на 10.05.2005 до цієї специфічної нет-бібліотеки вже немає доступу 2 місяці):
"Доброго дня!
Дякую Вам за лист Із запрошенням до участі в обговоренні проекту «Команда електронних бібліотек України».
На сьогоднішній момент членом КЕБУ мій сайт не може, оскільки у мене лише дві книги розміщені на сайтІ. До того
ж, хотілося б вказати на деякі правові складнощі Вашого проекту.
КЕБУ в тому вигляді, який Існує на сьогодні, не є об’єднанням громадян в розумінні Закону України «Про
об’єднання громадян», не відповідає вимогам цього закону І статут КЕБУ. Тому жодних юридичних прав та обов'язків
по відношенню до будь-кого, в тому числі для її членів, вона породжувати не може. Мова може йти лише про моральні
зобов’язання. Через це, якщо Ви маєте на меті легально представляти в Україні Інтереси власників електронних
бібліотек, Вам потрібне належне правове оформлення Вашого проекту.
До того ж, підхід, якого Ви дотримуєтесь при формуванні Вашої власної електронної бібліотеки є нічим Іншим, як
порушенням авторського права, оскільки Ви розміщуєте тексти без попередньої згоди авторів чи власників авторських
прав І без авторських договорів.
(Цікаво,а держбібліотеки теж мають згоду і письмовий дозвіл?)
А за порушення прав авторів І власників авторських прав чинне законодавство
України передбачає достатньо сувору юридичну відповідальність до позбавлення волі включно з відшкодуванням
завданої шкоди. Більш детально про права авторів Ви можете дІзнатись з Книги Четвертої Цивільного кодексу
України, Закону України «Про авторське право І суміжні права» та Інших нормативно-правових актів. До речі, саме
необхідність діяти в рамках правого поля України обумовили невеликий обсяг електронної бібліотеки на сайтІ,
адміністратором якого я є у даний час (з умовами розміщення творів на цьому сайтІ можна ознайомитись за адресою
(https://www.crime.direx.org/e-library/income.htm).
Наявне правове врегулювання в Україні можна вважати неправильним, але Ігнорувати його не можна. Саме тому
цікавою уявляється Ваша Ідея про внесення змін до чинного законодавства з урахуванням специфіки мережі Інтернет.
Не відповідає вимогам чинного законодавства України І сторінка Приватні угоди та © ® "BIBLOS".
Тому для уникнення можливих конфліктів з авторами та державними органами України пропоную Вам більш детально
опрацювати юридичну сторону Існування як проекту КЕБУ, так І Вашої власної електронної бібліотеки.
...
З повагою,- А.И. Моисеев.
[email protected]
"
Щоб остання теза виглядала все ж таки не без підставною, а також виконання мною
обіцянки з попередньої статті,
( що опублікую більш конкретні частини Законів України,
де прослідковується тенденція до монополізації і нечесної конкуренції
держбібліотек з будь-якими іншими бібліотеками):
- Тема перша, зачіплена у попередній статті,
що до власне порушення державою авторських прав та прав на інтелектуальну власність
читаємо:
...Національна бібліотека України має право на обов'язковий безплатний примірник
всіх друкованих видань та окремих інших документально-інформаційних носіїв,
що випускаються в Україні...
...Національна спеціалізована бібліотека має право на обов'язковий
безплатний примірник відповідних спеціалізованих друкованих видань чи
інших носіїв інформації, що випускаються в Україні. (Закон введено в дію Верховною радою України,
№ 33/95-ВР від 27.01.95 р.)
- Тема друга, І це ж не все! Чудово знаєте, що за пошук літературних джерел,
та деякі інші послуги бібліотека бере гроші, тобто виконує
комерційні послуги (доречі узаконено Закон введено в дію Верховною радою України,
№ 33/95-ВР від 27.01.95 р.), а літературу отримує безкоштовно.
Тобто автор та власник інтелектуальних прав та видавництво не
отримує ніякого зиску - а отже, їх права ПОРУШУЮТЬСЯ!
Як доповнення до фінансового питання загалом. В 2005 році
відбувається черговий 12 з'їзд Конгресу бібліотек...усіх. Там в них
якийсь є союз на теренах колишнього СНГ.
Більшість питань конгресу, присвячено саме електронним бібліотекам. Від
України має бути присутнім директор бібліотеки ВЕРНАДСЬКОГО. Де
законотворці і виконавці загальнодержавного рівня, які курують цю галузь?
А в українськомовному Інтернеті навіть слова немає про цей конгрес! А чому?
Сама дешева реєстрація 450 євро! Впевнений, що користі на таку суму
від даного конгресу бібліотеці Вернадського директор не принесе!
Беремо 12 конгресів, на око - 220 євро за кожну участь(сама дешевша),
отримуємо 2640 євро тільки за участь. А ми впевнені, що ці витрати
реальні, чи вони на порядок більші?! Невже на таку суму отримано користь
для Українських бібліотек загалом, і для "Вернадської" зокрема!?
А конференцій, з'їздів ... і т.п., на рік теж не по одному.
Ото ж і маємо фінансову доцільність та державну звітність, і навіть дивний бюджет.
- Тема третя, Що таке "спеціалізовані" (див.цитату з закону)-
мабуть художня література для науковця, музика для любителя футболу, відео..., наукові праці...
В таке поняття як "спеціалізовані", можна втиснути все, що завгодно, лише потрібно
бути спеціалістом в галузі, що відрізняється від галузі видання!
Теж саме стосується, 'інші носії інформації', ��е що!? Книги, Касети (аудіо, відео), Диски(CD, DWD,...), листи, перфокарти, бабіни, мозок людини???...
З юридичної точки зору, це настільки широко, що можна говорити
про відсутність меж юридичних в даному визначенні. А це поле діяльності
не для закону - а для Адвокатів- як заплатять, так і повернуть...
А чи до всіх фондів національної бібліотеки, звичайний громадянин України
має доступ?! Хай частина закритих для доступу фондів є "нацбезпекою"(якийсь маленький відсоток),
а решта? Чому закрито доступ? Мільйон причин і ні однієї суттєвої.
Від нас закривають дані, провівши градацію доступу, замість забезпечити
доступ та популяризацію життєво необхідних даних?
11.03.05 00:08 | Роман Сухінський |
Design LPSsoft ® & www.STRIXA.org ©